Kobiety jako e-konsumentki

Liczba kobiet dokonujących zakupów za pomocą Internetu rośnie w dynamiczny sposób. W roku 2010 kobiety stanowiły aż 60 % osób robiący zakupy za pomocą Internetu w e-sklepach. Kobiety zdominowały już zakupy w sklepach internetowych, dla porównania jeszcze pięć lat temu odsetek kobiet w stosunku do ogółu robiących zakupy przez internet stanowił 40%. Kobiety też zdecydowanie więcej przeznaczają na zakupy internetowe w porównaniu do mężczyzn, kobiety przeznaczają średnio 120 zł a mężczyźni dla porównania 90 zł. Kiedy zbadano przyczynę zakupów za pomocą Internetu wyszło, że mężczyźni robią to dla czystej wygody, kobiety z kolei robią to szukając oszczędności, decydują się na zakupy w sieci z powodu atrakcyjnych cen. Kobiety dużo częściej przeglądają i porównują oferty i ceny bez konieczności kupowania, po za tym sklepy internetowe uważają kobiety za klientki dużo bardziej lojalne. Sklepy internetowe wykorzystują ten trend pozyskując coraz to nowe klientki oraz nakłaniając dotychczasowe do robienia większych zakupów.

snikersik.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here